Ögonfransarna

15 Maj

Som flera gånger tidigare har jag nu fixat förlängningar till mina ögonfransar. Den här gången tog jag endast en ”tuuhennus” men är jättenöjd! 60 euro kostar det hos min frissa på ImageLift, om man vill mera fransar dvs en ordentlig förlängning kostar det 95 euro. Hon gör det dessutom snyggt och de håller bra, motsatsen till vad jag har hört om många andra ställen.

Jag hade förlängningar förra sommaren och det var så enkelt att fixa sig fräsch. Bara lite solpuder i ansiktet och så var man klar. Inget mascaraklät i värmen.

Före (den osminkade sanningen)

Efter (lite tilltufsad efter kvällens nattning)

Orkade inre dra den där franskammen (heter det så?) genom fransarna som man skall göra för att få dem snygga och jämna, men nu ser skillnaden.

6 svar to “Ögonfransarna”

  1. Linda 15 maj, 2012 den 07:22 #

    Fina! Jag skall så boka tid dit nu också för att underlätta det här livet 🙂

  2. jonna 17 maj, 2012 den 12:47 #

    Oj vad super, det blev jättesnyggt! Hur länge håller dom?

    • pompolina 17 maj, 2012 den 05:14 #

      Tack! Det sägs att de håller 4 veckor ungefär men tror det beror lite på hur man behandlar dem. Hos mig har de nog hållits hyfsat snygga upp till 6 veckor, men då har jag varit ganska noga med att inte använda sminkborttagning som innehåller olja, inte gnuggat mig i ögonen, undvikit HC bastubad etc… Och det första dygnet får man inte väta fransarna det spelar också stor roll om man följer det rådet har jag märkt.

      • jonna 19 maj, 2012 den 07:20 #

        Tack för tipsen! 🙂
        Jag ska nog testa, bara allergin tar slut så man int kliar bort dom…

      • pompolina 20 maj, 2012 den 08:04 #

        Kämpa på med allergin, så jobbigt! Och lycka till sedan 🙂

Kommentera

