Hunting for Hunters

20 Apr

En sak måste jag få från galna dagarna, nämligen Hunter stövlarna. Jag har dock dyrt och heligt lovat mig själv att aldrig gå på Galna dagarna med barnvagn. Tur att Vincents Mommo än en gång ställde upp som barnvakt. Det var en hel del ståhej här hemma så kom inte iväg riktigt så tidigt som jag hade tänkt och misstänkte att jag kanske inte hinner få ett par. Men kl.09.30 fanns det ännu 5 par 37:ans storlek kvar. De andra storlekarna var det bara enstaka kvar av.

Perfekt regnigt ruskväder för att inhandla stövlar

Gick bara snabbt igenom barnavdelningen men något smått fastnade ju såklart med.

En obligatorisk sväng på akademen resulterade i några roliga böcker.

Sedan ännu lite tvättmedel och jag var klar med galna dagarna på raska 40 minuter!

4 svar to “Hunting for Hunters”

  1. Housewife 20 april, 2012 den 05:32 #

    I Hagalund fanns det bara ca 20-30 par och hälften var genast slut, var du i stan? Jag fick dock ingen låda med! Står det på lådan vad färgen heter? Ringde t.o.m. Stocka igår för att fråga färgen, men de kunde inte säga. Misstänker att det är Cherry Blossom, men det finns en massa olika ljusrödtonade Hunters. Helst skulle jag ha velat ha Candy Pink, men de verkar ha varit någon limited edition. Jag materialist? Neheeeej….

    • pompolina 20 april, 2012 den 06:07 #

      Jep, jag var i centrum. Där var de uppradade lådor på rad, undrar just hur många de har haft? Antagligen lite mera än i Hagalund. På lådan står det *trumvirvel* Candy Pink! Och I feel you, vissa saker får bara en materialists hjärta att banka lite extra 😉

      • Housewife 20 april, 2012 den 06:14 #

        Jeeee! Då är allt under kontroll 🙂 Hade aldrig sett Candy Pink/Cherry Blossom live men har sneglat på Candy Pink på eBay och drömt och önskat (men det har funnits så få i rätt storlek och ingen som levererar till Finland).

        I Hagalund var det just ett fåtal par uppradade i par utan lådor. Tog slut i ett nafs!

      • pompolina 23 april, 2012 den 04:30 #

        Helt perfekt!

Kommentera

