TGIF

23 Mar

Började fredagen med att sitta på en solig busshållplatsen redan före klockan 09. (Eller började och började, sanningen är ju att dagen började redan kl.05 men det försöker jag förtränga).

Jag vet inte hur många gånger jag dreglat efter en stor frukost buffé eller en härlig brunch när jag rostat bröd på morgonen. Därför bestämde jag frukostträff med Martta på Fazer. Det var helt gott, inte så stort urval men har förstått att det är mycket bättre på veckosluten. Men då kostar det också dubbelt mera.

Till efterrätt fick man kaka. Alla kakor som såg riktigt goda ut hann ta slut innan jag hann ta för mig. Så fick nöja mig med en bit aningen torr kinuskikaka.

Nu är klockan 13, vi har solskenspromenat och jag är fortfarande mätt som en plätt. Ska bara stänga ögonen en stund.

2 svar to “TGIF”

  1. Anki 24 mars, 2012 den 08:39 #

    Men oj! Det var kanske lite väl tidigt att börja dagen kl 05. Har sömnen alls blivit bättre? Ska maila dig senare idag, hinner inte just nu. Hoppas ni får en bra helg!

    • pompolina 24 mars, 2012 den 06:29 #

      Jo, alltså det hela var påväg mot riktigt bra håll med sovandet. Men nu är det riktigt illa igen. Men det är tänder och krypandet som spökar på nätterna så det är inte så otroligt mycket man kan göra just nu. Hoppas på att det går om snart. Han sover som mest 1-1,5 timmar i ett streck under natten och det endast en gång. Annars är det allt mellan 5-40 minuters intervaller. Ha en riktigt skön helg ni med och så hörs vi per mail 🙂

Kommentera

