Eget rum

14 Mar

Vincent har för en vecka sedan ungefär flyttat till eget rum och sova. Jag sover lite bättre det lilla man sover men längre väg är det ju att springa sedan på natten av och an. Det hela brukar sluta med att han sover i vår säng från kl.04-05 framåt.

På rådgivningen tyckte de att jag skall sluta med nattmatningen och även om han skulle klara sig utan mjölk på natten så känns det lite överväldigande då det är något som får honom att somna 3-4 tiden på natten. Nåja, lite avlastning och sömn på schemat för mig. Kanske sedan.

6 svar to “Eget rum”

  1. tommix 14 mars, 2012 den 07:09 #

    Snyggt med moln!

    • pompolina 14 mars, 2012 den 01:13 #

      Tack! Det kan ALDRIG finnas för mycket moln!

  2. Bianca 14 mars, 2012 den 06:30 #

    mysigt me molnen!

  3. Linda 15 mars, 2012 den 07:08 #

    Jag vet att det känns som om det ”lättaste” alternativet e alltid att ge mjölken o få honom tillbaka o sowa. Men faktumet är ju att när de vaknar på natten så vill de somna på samma sätt som tidigare, vare sig det av mjölkdrickande, hejande, pajande etc. Vi höll ju på med det där med mjölken, men det var nog ett bra beslut att sluta med det. Han vänjer sig ändå väldigt snabbt till förändringar så kör på bara om han äter ändå duktigt längs dagen. Och de här råden ska du int ta illa upp 🙂 du gör som du själw tycker e bäst sist o slutligen!
    Kram

    • pompolina 16 mars, 2012 den 07:30 #

      Jo, jag vet nog allt det där. Han somnar numera i egen säng, och jag tar inte upp honom för att få honom att somna om (förutom då han får mjölk, alltså en gång) och sedan då på morgon natten då jag helt enkelt inte orkar stiga upp mera och han får sova brevid.
      Saken är bara den att jag är på bristningsgränsen och då skall man inte heller genomföra sömnskolor eller liknande procedurer. Men det är därför jag vilar intensivt nu, för att orka med det sedan.

      Och så uttryckte jag mig kanske lite otydligt för han får minsann inte mjölk varje gång han vaknar. Herre guuud, då skulle det ju gå 15 flaskor minst varje natt. Han får en flaska klockan 4 på natten, och då somnar han med bra tur för 60 minuter och just nu tar jag emot dem med glädje.
      Och en annan greij är att han börjat vägra att dricka mjölk (och vatten likaså), vilket betyder att ifall jag får i honom 2 dl mjölk på natten då ger jag det då. Annars får han ju knappt i sig någon vätska alls. På kvällen bl.a. vägrar han all mjölk.

      Kram

Kommentera

