Vero.fi

16 Feb

Idag när jag ringde skatteverket för att ändra på min skatteprocent fick jag så dålig service att jag fortfarande är lite sur.

Det mest skrämmande var trots allt deras språkkunskaper. Jag menar, socialsignum och telefonnummer betyder inte samma sak. Det skulle man tro att folk på skatteverket har klart för sig. Speciellt då de svarar på numret för svenskspråkig service.

2 svar to “Vero.fi”

  1. Maria 16 februari, 2012 den 09:11 #

    Vilken otur du hade! Jag har alltid fått så bra service på svenska att jag har velat ringa dit istället för att göra det på nätet!

    • pompolina 17 februari, 2012 den 08:12 #

      Jag vet! Jag kollade numret från nätet för tydligen är jag blind och hittade det inte på skattekortet. Och det var ju såklart inte samma nummer… Hon slussade mig vidare till en riktigt bitterf***a som fräste, suckade och stönade, och skulle ha en massa irrelevant information, hon kunde bara finska. Det slutad med att hon inte kunde skriva ett nytt kort till mig. SEDAN såg jag numret på skattekortet och då gick det på några minuter, och det var prima betjäning. Säkert samma kvinna som det brukar vara!

Kommentera

