Kl.03

31 Okt

Under alla nätter då man är uppe och nattmatar en liten unge hinner man sitta och fundera tusen olika tankar. Jag gör blandannat listor i mitt huvud. Förra natten var det en lista över stuff som jag skall göra. Ett litet utdrag:

*Öppna ett bankkonto till Vincent *Byta ut en söndrig namngåva *byka lakan *dammsuga *torka golven *putsa upp kristallkronan *måla en vägg *göra schabloner *möblera om i barnrummet *påbörja ett tygtrycksprojekt *Sy övrevåningens gardiner klart *På börja syendet av vimplar till barnrummet * Passfoto till Vincent *Ansöka om pass till Vincent *Ringa låssmeden *Klistra in foton i babyalbumet *Beställa nya foton via nätet *Byta ut amorteringsdatumet på bostadslånet *Gå igenom klädskåpet *Inhandla sprayfärg för att spraya några möbler *Sy en stor dyna att sitta på till tambursmöbeln (inhandla material såklart innan) *Göra tackkort

För att nämna några punkter.

Fram till nu har mina sysslor handlat om mat, dusch, övrig barnskötsel och att väcka en man som tänkte försova sig. Men bra att ha mål liksom.

6 svar to “Kl.03”

  1. Bianca 31 oktober, 2011 den 11:06 #

    Grattis ännu till d fina namnet Vincent.
    Oj du hinner o tänka på mycket ja gör d då jag sitter o nattar Lucas, har ganska lika lång lista me massor som borde göras o som ja vill göra, synd bara att jobbe som tar mest av tiden kommer aldrig me på listan o e d tråkigaste som tar mest av tiden. Men nu fick ja matbordet slipat o lackat på vs. så ett fick jag bort från min lista ; ) ha en bra da.

    • pompolina 31 oktober, 2011 den 01:59 #

      Tack, tack! Och du är ju nog så duktig med att hinna pynja och fixa alltmöjligt

  2. Linda 31 oktober, 2011 den 02:58 #

    Låter verkligen bekant 😉

    • pompolina 1 november, 2011 den 03:56 #

      Jag kan tänka mig att det gör det!

  3. Catharina 31 oktober, 2011 den 09:46 #

    när jag nattammade mina prinsessor så tittade jag på alla världens serier som dom visar här (t.ex. beverly hills, csi, friends mm.). mycket givande, men då slapp jag fundera i alla fall. =)

    • pompolina 1 november, 2011 den 03:59 #

      Jag tänkte att jag skulle sitta och kolla på dvd-boxar, men är helt enkelt för trött för att börja ladda in dem. Svenska kanalerna sänder ju serier typ hela natten så det skulle bara vara att knäppa på tv:n men vi har programkort för de kanalerna endast övrevåningen och dit orkar jag inte gå för den sakens skull. Försökte redan fixa så att de skulle synas nere också men då får man betala dubbelt så det fick vara.

Kommentera

