38+2

10 Sep

Hade hela tiden på känn att ”Lill-gösta” skulle komma lite tidigare än det beräknade datumet 17.9, men efter att vi bokade in det där kejsarsnittet som skulle bli 13.9 tänkte jag att det nog blir då.

Tji fick vi. För det där som ”bara händer i filmer” dvs att förlossningen startar med att vattnet går, det hände ju såklart mig. Där stod jag med våta pyjamasbyxor medan tusen tankar for genom huvudet. Och lika plötsligt var ambulansmännen i vårt sovrum.

Sedan åktes det ambulans genom stan, snittades det och efter det följde de längsta timmarna i mitt liv då jag låg under uppsyn innan jag fick vår son i famnen.

38+2

2 svar to “38+2”

  1. Melli 12 september, 2011 den 03:17 #

    Ooo en sån fin bild på er!
    Massvis med grattis till er!! Finns det nåt finare än då ett litet liv föds?!

    • pompolina 12 september, 2011 den 07:00 #

      Tack! och du har rätt, det finns det nog inte!

Kommentera

