Vanlig som ett munsår

28 Aug

Jag har glömt att tipsa om den här boken som jag läst! Korta, lättlästa och underhållande texter. Vanlig som ett munsår i februari heter den.

”Och de skrattar, och de pratar om vuxenpoäng och vuxentester på nätet, och jag ruttnar och dör och blir uppäten av maskar, jag förbannar Fredrik Lindströ, som på 90-talet var tvungen att introducera hela det här vuxentänket, som numera är ett obligatoriskt kallpratämne på alla fester för folk under 30… Och jag vill säga till henne att snälla, shut up, håll käften, vi kan väl prata om något som inte låter som en tio-i-topplista som redan finns på 5000 ”unika” svenska bloggar.”

”Istället för att besöka Vita huset, förlösa en panda, vara med i en kanadensisk dagtidssåpa, bryta arm med Ulla Skoog eller vad som helst i hela universum, så väljer de allra flesta samma dröm: att få bada med ett avlångt däggdjur. Det är förståd inte helt ologiskt. Någon gång under de senaste decennierna har vi människor ingått en överenskommelse. I korthet går den ut på att delfiner är världens bästa varelse… däremot skulle det anses konstigt att drömma om att simma med tonfisk, karp eller sillval.”

Kommentera

