Vändningsförsöket

26 Aug

Hur gick vändningsförsöket då?

Först kopplades jag till en apparat som mätte hjärtfrekvens och sammandragningar. Den lilla bara sov så att man blev tvungen att försöka väcka honom för att få en kurva som hette duga.

Sedan skulle jag egentligen ha fått medicin för att förhindra sammandragningar men jag hade för lågt blodtryck för det.

Själva vändningsförsöket var inget kul alls. Det gjorde ganska ont men inget hände, förutom sammandragningar då. En annan läkare konsulterades och försökte också vända den envisa ungen och det hela slutade enormt smärtsamt och i att jag var genomvåt av svett. Läkaren konstaterade att vändningsförsöket skulle avbrytas.

Nytt försök nästa vecka, för han flyttade riktigt lite på sig ivarjefall. Men några timmar efter ingreppet kan jag berätta att jag känner sparkarna på exakt samma ställe som tidigare. Riktigt långt ner.


 

2 svar to “Vändningsförsöket”

  1. Emma 27 augusti, 2011 den 01:30 #

    Jag har förstått att det finns en enkel yogaställning man kan göra för att barnet skall vända sig självmant. Har läst om flera som haft nytta av detta. Kanske värt att prova? Du hittar säkert mer info om du googlar detta. Lycka till!

    • pompolina 27 augusti, 2011 den 07:55 #

      Absolut värt att prova. Jag var på massage tidigare i veckan på organic spirit och fick två ställningar som används i yoga och ger mera utrymme för barnet att möjligtvis vända på sig. På kvinnis gav de också mig samma några ställningar. Så har kört med det och skall fortsätta och hoppas på det bästa 🙂 Men tack för tipset ivarejfall!

Kommentera

