Alla hjärtansdag vs. Vändag

14 Feb

Jag vet att det finns en liten risk att jag låter som en gammal tant nu, men heter inte den här dagen Alla hjärtansdag? Jag har blivit lärd så sedan jag var liten. Visst är väl vändagen en direkt översättning från finskan? Eller har jag helt fel? Säger man faktiskt vändag i Sverige?

Nåja, ha en kiva dag ivarjefall alla fina typer.

4 svar to “Alla hjärtansdag vs. Vändag”

  1. kjell.fi 16 februari, 2011 den 08:28 #

    Om man skall säga nått om den dagen så är det iaf inte ”vändagen” =)

    • pompolina 16 februari, 2011 den 09:05 #

      Ja, så har jag lärt mig 🙂

  2. catharina 19 februari, 2011 den 03:49 #

    svenskarna säger inte vändag. de vet inte vad det e för nånting. =)

    • pompolina 20 februari, 2011 den 11:49 #

      Jess! Jag hade rätt 🙂

Kommentera

