Cabaret

5 Feb

Folk tycks ha diggat Cabaret.

Själv var jag inte riktigt lika imponerad. Föreställningen var inte dålig, men inte bra heller.

Måste dock nämna att jag hade en huvudvärk som hette duga igenom hela föreställningen. Det kan också ha gjort sitt.

Vad var det så som jag inte tyckte om?

För det första så minglade dansarna och dansöserna omkring i publiken innan föreställningen började. De tafsade, fnittrade tillgjort och männen i sina lädershorts vickade på baken framför ens ansikte. För mig faller detta under samma kategori som att alla i publiken skall ställa sig upp och dansa. Ni vet, det där tricket som Marco Bjurström kör i alla sina produktioner. Lika tillgjort. Stort minus för första intrycket.

Sedan var jag väldigt besviken på dansen. Koreografin var platt och minimalistisk. Som om den var gjord för någon som inte tränat dans så länge. De scener som hade alla förutsättningar att liva upp föreställningen, gjorde det helt enkelt inte av den här orsaken.

I det stora hela var det en mörk föreställning, som var helt okej. Den föll bara inte mig i smaken. Eller var det bara min huvudvärk som förstörde allt?

2 svar to “Cabaret”

  1. toomanyparties.blogspot.com 5 februari, 2011 den 10:29 #

    Jag tyckte att koreografin var just bra och matchade stämningen. Lite sådär kantig och fräck och allt annat än graciös.

    • pompolina 8 februari, 2011 den 08:17 #

      Kanske jag bara hade för höga förväntningar.

Kommentera

